Onderwijsproject in Cambodja - Reisverslagen van Kim Kolenberg - WaarBenJij.nu Onderwijsproject in Cambodja - Reisverslagen van Kim Kolenberg - WaarBenJij.nu

Onderwijsproject in Cambodja

Voor een paar maanden mag ik meewerken aan het opbouwen en starten van onderwijs op een eilandje in Cambodja!
Pierre Kann en Leonie Tensen zullen met de hulp van Edwin en mij dit project opzetten. Er zijn zo’n honderd kinderen op het eiland Koh Rong Sonlem die nog geen onderwijs hebben gehad. Het doel is om deze kinderen goed onderwijs aan te bieden.
Leonie en ik zullen lessen geven op het gebied van Engels (schrijven, luisteren en spreken), muziek, handvaardigheid en hygiëne/biologie. Naast ons zullen lokale leerkrachten staan die Khmer (de lokale taal) en rekenen aanbieden. Wij zullen deze leerkrachten leren hoe je bv. Engels effectief kunt aanleren. Ook kunnen de kinderen van het buureiland stage lopen om leerkracht te worden. Daarnaast moeten er nog twee lokalen, een toiletgebouw en waterkranen gebouwd worden.
Op deze pagina zal ik mijn ervaringen beschrijven tijdens dit mooie project!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2014

Ons laatste weekje op Koh Rong Samloem

26 Januari 2014

Het aftellen is begonnen

10 Januari 2014

Teacher! Dancing mowng bprahm bpi (19.00uur)?!

21 December 2013

Verrassingen, uitdagingen, een traan en een lach!

30 November 2013

We zien wel!
Kim

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 10377

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 23 Februari 2014

Onderwijsproject in Cambodja

Landen bezocht: