Het komt nu toch wel heel dichtbij.. - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Kim Kolenberg - WaarBenJij.nu Het komt nu toch wel heel dichtbij.. - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Kim Kolenberg - WaarBenJij.nu

Het komt nu toch wel heel dichtbij..

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Oktober 2013 | Nederland, Wervershoof

Het komt nu toch wel heel dichtbij.. Drie weken geleden het ticket geboekt en over ruim een week vertrekken we richting CAMBODJA!
Alles wat zo vertrouwd en veilig voelt voor 3-4 maanden 'gewoon' loslaten.. Best wel eng, maar ook een enorme uitdaging! "Wat heb je te verliezen?!" hoor ik m'n broer(tje) nog zeggen toen ik twijfelde of ik wel of niet moest gaan.
Inderdaad! Niks! Ik mag daar gaan doen wat ik met heel veel liefde doe: met kinderen werken. En dat samen met Leonie en Edwin! Fantastisch toch!

Op dit moment zijn we druk bezig met de voorbereidingen en het inzamelen van geld voor dit project. Op de Klim-op in Bovenkarspel en de Gerardus Majella in Onderdijk zijn kinderen heel druk bezig met het inzamelen van lege statiegeldflessen. Afgelopen vrijdag zijn Edwin en ik met 6 kinderen uit groep 7/8 van de Klim-op naar de winkels gegaan om de eerste lading flessen in te leveren. 243 flessen!! Dus de eerste €60,- is binnen, super!
Ook bij voetbalkantine VVW gaan de fooien en extraatjes in het potje voor Cambodja.
Het geeft een heel goed gevoel om te zien dat van jong tot oud zijn steentje bij wil dragen. Van een kind van 5 die mij komt opzoeken in groep 7/8 met een vuilniszak vol met flessen en glinsterende oogjes: "Kijk juf Kim!!" en een jongen uit groep 7 die €5,- uit zijn eigen spaarpot heeft gehaald tot de vaste bezoekers van voetbalvereniging VVW die je een briefje toestoppen: "voor in jullie potje". Fantastisch!! Dank jullie wel alvast! Ik ga er voor zorgen dat het goed terecht komt.


  • 14 Oktober 2013 - 12:43

    Leonie:

    Hey topper!!
    Leuk he!! En over een weekje zijn we de tassen al aan het inpakken!!
    Hopen dat we met een mooi bedrag die kant op kunnen gaan!! Echt mooi om te zien hoe mensen ons kunnen steunen! :)
    Liefs!

  • 14 Oktober 2013 - 12:53

    Yvonbe:

    Ik wil je alvast heel veel succes en plezier wensen!! Wat een geweldige combinateie: een reis naar een prachtig land en met kinderen werken!! Ik geef je groot gelijk!! Geniet van alles wat op jullie pad komt daar!!! Groetjes, Yvonne

  • 14 Oktober 2013 - 13:28

    Anna:

    Vind ik leuk!!!

  • 14 Oktober 2013 - 20:12

    Theresia:

    Wat vind ik het knap van jullie , dat jullie dit op jullie nemen.
    Ik hoop dat jullie het allemaal voor de wind zal gaan. Met zo'n mooi project móet dat lukken .
    Vooral voor jullie heel veel plezier!!!!!! Groetjes !!!

  • 14 Oktober 2013 - 20:46

    Fie:

    Hee lieve meid! Echt super dat iedereen zo zijn steentje bijdraagt! Ben blij voor je dat iedereen om je heen je wist te overtuigen :) succes met de laatste week van voorbereiding!!
    XXX

  • 17 Oktober 2013 - 20:46

    Harlin:

    Hoi Kim,
    Die opmerking van je broertje, daar ben ik het helemaal mee eens.
    Wat heb je hier idd te verliezen?, met waar jullie straks mee terug komen is gewoon een grote verrijking.
    Eigenlijk ben ik beetje jaloers op jullie, ssst ;)

    Dit dagboek ga ik zeker volgen, dat heb ik bij Edwin en Leonie ook gedaan.
    Wel vind ik het jammer dat dit na verloop van tijd wordt opgeheven.
    Ik kan dat van Edwin in ieder geval niet meer terug vinden, en de link heb ik nog.
    Vind je het niet jammer dat straks alles weg is?
    Leonie die is ook op wordpress.com bezig geweest, en dat blijft langer leesbaar.

    Het is maar een tip, kijk maar wat je er mee doet ;)

    Leuk om te lezen wat er allemaal al gaande is om jullie heen om aan goederen en geld te komen.

    Verder diep respect voor wat jullie gaan ondernemen. (y)
    En ga er van genieten. X

  • 21 Oktober 2013 - 19:22

    Lianne:

    Hoi Kim en Edwin,

    Heel veel plezier daar en met een tas vol ervaringen straks weer op huis aan. Wat een lef, petje af!!!
    Succes van ons allemaal op de Werenfridus..... je komt toch wel weer terug?????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 10380

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 23 Februari 2014

Onderwijsproject in Cambodja

Landen bezocht: